DIY Ljus

Att hitta snygga ljus kanske inte är jättesvårt men jag tycker vissa är bra dyra så därför gjorde jag idag mina egna, dock ingen doft på dom men det va förstå gången jag testade detta så kanske nästa gång. Riktigt enkelt va det iaf.
 
  • Första steget är att hitta några snygga glas/burkar man vill använda. Mina hittade jag på granit för en billig slant.
  • Sedan köpa ljussmassa. Det köpte jag på Panduro, 1kg för endast 84kr och då ingick det vaxade vekar. 
  • Sätta fast en tyngd i änden på veken som ska va ner i ljuset. Den andra änden knöt jag på en penna som håller uppe veken.
  • Smälta Stearinet i ett vattenbad.
  • Hälla i den färg man valt, jag använde mig av vit.
  • Sedan när allt smält är det bara hälla över massan i glasen och sedan ställa dom svalt så det stelnar snabbare.
  • Det sista är att göra en etikett om man nu vill ha det. Mina blev ganska tråkiga den här gången. Hade tänkt att göra en snygg etikett i photoshop och skriva ut men har tyvärr ingen skrivare här. Så det blev svart självhäftande papper och text gjord av en Dymo. 
Lycka til

Bilder, privata

Kommentarer
Postat av: Mary poppins

Gud vad fina gubben! Riktigt duktigt, jag skulle lätt handla några sådana av dig!

2013-02-27 @ 03:32:45
Postat av: Mary poppins

Herregud vad fina gubben! Vad duktig du är, jag skulle lätt köpa några sådan av dig!

2013-02-27 @ 03:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0